Előzőleg írtam a Peugeot autókról, mert ilyen típusú volt az első francia kocsink.Most egy Renault Cliot használunk, így ezúttal a Renault-ról írok.
A névről: A Renault is egy család nevét viseli. Három fivér, (Louis, Marcel ás Fernan Renault) nevéhez fűződik ennek a kocsinak a története. Ez a történet is igen régre nyúlik vissza, hiszen 1898-ban alakult meg a Société Renault Frere nevű cég. Az első autóikat főképpen a gazdagok tudták megvenni, hiszen egy munkás két évi bérébe került. Két fivére hamar meghalt, így Louis egyedül vezette a vállalatot.Nagyon hamar beszállt a Renault az autóversenyekbe is.Az I. világháborúidején gyártottak taxikat,kamionokat , harci repülőket és harckocsikat .A II. világháború idején sajnos a Wermacht-nak is gyártottak tankokat, teherautókat.Így, miután olyan cégnek minősültek, amely a németeket segíti, lebombázták a szövetségesek két üzemüket. Ezzel akadályozva a szállításokat. 1944-ben, Franciaország felszabadulása után Louis Renault-t letartóztatták, mint kollaboratőrt és börtönben is halt meg, állítólag az őrök bántalmazása miatt.
A modellek nevéről:Kezdetben csak betűket használtak, aztán számok és az R betű következett az R3-tól a 30-ig, majd 1990-ben kezdődött a Clio, egy görög múzsa időszaka. (Mellesleg ez a legtöbbet eladott modell a világon és nekünk is ez van.)miután nagy sikere volt a számok és betű után az ilyenfajta névadásnak, ezután már mindenféle nevek következtek.Olvastam egy riportot egy hölggyel(Cécile Mandonnet-Dupic), aki a névadásért felelős a Renault-nál.Elmondta, hogy a kocsi piacra kerülése előtt gyakran három év is beletelik, mire kitalálják a modell nevét. Egyeztetnek a dizájn, a marketing, a termelés képviselői, hogy meghatározzák a névvel szembeni követelményeket.Figyelembe veszik a névnél, hogy nyelvileg is megfeleljen,jól hangozzék, hogy azokban az országokban, ahol majd forgalmazzák, ne legyen már máshol alkalmazva és a márkához méltó legyen. Aztán több javaslat születik és végül abból választanak. Nagyon érdekes ezek után, hogy például az elektromos ZOE neve egyszerűen csak annyit tesz, hogy Z és E azaz Zéro Emission, nulladik kiadás.
Az emblémáról: a neten találtam egy képet, amelyen a különböző időszak emblémái láthatóak. Az 1923-25 embléma a dudát takarta. A geometrikus rombusz forma 1925 után vált véglegessé. 1970-ig alig változott valami az emblémán. Akkor döntöttek úgy, hogy leegyszerűsítik, , megtisztítják a logót. Felkérték Viktor Vasarelyt és festő fiát, akik kialakítottak egy párhuzamos vonalakkal megrajzolt emblémát, melyet húsz évig használtak. Először a Renault 5-ösön tűnt fel.1992-ben aztán úgygondolták , hogy egy masszív, domborított rombusz jobban festene "címerként".A sárga szín 1946-ban tűnt fel a Renaultnál a logón is, ez lett a cég színe.1963 óta foglalkozik reklámcég a Renault kampányaival és találja ki a szlogeneket is. Most , a legutóbbi szlogen: Renault-la vie avec passion.Azaz:Renault-élet szenvedéllyel. Tehát, ha Renault autód van, teljességgel élheted az életed. Valami ilyesmi értelemben gondolják a szlogen jelentését.